17 sep. 2010

undrar vad som kommer först?

Ända sen BB för 18 veckor sedan har dem sagt att Lykke är så himla stark. Jag har hela tiden hållt med. Hon vill bara stå i knät tills hon vinglar till och sätter sig på rumpan, gungna har vi också testat och hon fattar vad hon ska göra. Gåstolen likaså men hon kommer mer bakåt än framåt men ändå så stark och duktigt för att vara 4,5 månad. Lykke pratar också riktigt mycket och jag undrar vad som kommer först, gå eller prata? Eller båda två? Jag har såklart bilder på allt detta men min mobil är så himla krånglig att överföra bilder från mobil till data så det får vänta. Jag blir snart med ny mobil.

Och idag känns det att man är ensamstående.. vaknat på fel sida och en bebis som slår, river och nyper en i ansiktet. Äntligen sover hon lite.

3 kommentarer:

  1. Nim har gjort 2-3 blöjor varje dag sedan vi började med mat och välling. Fantastiskt :) Men så ger vi en matsked katrinplommon efter gröten och så också. Det gör ju sitt :) Har ni testat med det?

    Jag har aldrig använt tandtråd, inga hål för det. Men det kommer väl :P Hade dock mkt hål när jag var lite, men det var då :P

    Kul att hon är så stark ju :) Det blir spännande och se vad hon lär sig först :)

    Du får lära dig att mobilblogga så kan du lägga in bilder närsom :D

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hallå,

    Men om ni testar mer plommon? Ibland kan ju resultatet visa sig dagen efter.

    Vad har du jobbat med innan då?
    Jag har jobbat i vården. Så jag är inte så värst känslig faktiskt. Hellre det att magen fungerar :)

    Gillar hon ligga på mage då? Vår bvc lady sa att de behöver variera sig även om de gillar att stå. Att vi inte bara låter Nim göra det han tycker är kul utan även det han behöver öva på för att lära sig mer :)

    Vad bjuder dagen på då? Kram

    SvaraRadera